Стратегії викладання в інклюзивному навчальному закладі. Навчально-методичний посібник
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9294/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9294 |
|
Title |
Стратегії викладання в інклюзивному навчальному закладі. Навчально-методичний посібник
Стратегии преподавания в инклюзивном учебном заведении. Учебно-методическое пособие Strategies of teaching in inclusive education facility. Instructor's Manual. |
|
Creator |
Данілавічютє, Е.А.
Литовченко, С.В. |
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools |
|
Description |
У посібнику представлено закономірності розвитку вітчизняної інклюзії та її місце у єдиній системі освіти. Розкрито поняття «гуманістична педагогічна взаємодія» як основа стратегій викладання. Репрезентовано концептуальні засади проектування педагогічної діяльності в інклюзивному класі. Особливу увагу приділено стратегіям планування та реалізації навчально-виховного процесу. Посібник адресовано педагогам-практикам, батькам, викладачам і слухачам курсів підвищення кваліфікації закладів післядипломної педагогічної освіти, викладачам та студентам вищих навчальних закладів, науковцям, науково-педагогічним працівникам.
В пособии представлены закономерности развития отечественной инклюзии и ее место в единой системе образования. Раскрыто понятие «гуманистическое педагогическое взаимодействие» как основа стратегии преподавания. Представлены концептуальные основы проектирования педагогической деятельности в инклюзивном классе. Особое внимание уделено стратегиям планирования и реализации учебно-воспитательного процесса. Пособие адресовано педагогам-практикам, родителям, преподавателям и слушателям курсов повышения квалификации заведений последипломного педагогического образования, преподавателям и студентам высших учебных заведений, научным, научно-педагогическим работникам. The handbook includes the development of national inclusion laws and its place in educational system. Outlined the concept of "humanistic pedagogical interaction" as a foundation of teaching strategies. Represented conceptual principles of planning educational activities in an inclusive classroom. Particular attention is paid to the strategies of planning and implementation of the educational process. Manual is intended for practicing teachers, parents, teachers and students of the training courses of graduate teacher education, teachers and university students, scientists, educators. |
|
Publisher |
«А.С.К.»
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9294/1/%D0%A1%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%96%D1%97%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B2%20%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D0%B7%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D1%83%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D1%83%20%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D1%96.pdf
Данілавічютє, Е.А. and Литовченко, С.В. (2012) Strategies of teaching in inclusive education facility. Instructor's Manual. «А.С.К.», м.Київ, Україна. ISBN 978-966-2251-17-3 |
|