Основні підходи до вивчення бідності у контексті сімейної взаємодії
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9170/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9170 |
|
Title |
Основні підходи до вивчення бідності у контексті сімейної взаємодії
The main approaches to the study of poverty in a context of family interaction Основные подходы к изучению бедности в контексте семейного взаимодействия |
|
Creator |
Голота, А. С.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
36 Safeguarding the mental and material necessities of life 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
|
Description |
У статті представлено результати теоретико-методологічного аналізу категорії «бідність» крізь призму сімейної взаємодії. Розглянуто три вектори вивчення зазначеної категорії: подружні взаємини, батьківські та родинні взаємини.
The article deals with the results of theoretical and methodological analysis of the category “poverty” through the prism of family interaction. Three vectors of the poverty investigation are represented: marital interaction, parental interaction and intergeneration interaction. В статье представлено результаты теоретико-методологического анализа категории «бедность» сквозь призму семейного взаимодействия. Рассмотрено три вектора изучения выделенной категории: супружеские взаимоотношения, детско-родительские и родовые отношения. |
|
Date |
2012-01-05
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9170/1/%D0%9E%D0%A1%D0%9D%D0%9E%D0%92%D0%9D%D0%86%20%D0%9F%D0%86%D0%94%D0%A5%D0%9E%D0%94%D0%98%20%D0%94%D0%9E%20%D0%92%D0%98%D0%92%D0%A7%D0%95%D0%9D%D0%9D%D0%AF%20%D0%91%D0%86%D0%94%D0%9D%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%86%20%D0%A3%20%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%A2%D0%95%D0%9A%D0%A1%D0%A2%D0%86%20%D0%A1%D0%86%D0%9C%D0%95%D0%99%D0%9D%D0%9E%D0%87%20%D0%92%D0%97%D0%90%D0%84%D0%9C%D0%9E%D0%94%D0%86%D0%87.pdf
- Голота, А. С. (2012) The main approaches to the study of poverty in a context of family interaction Освітній простір. Глобальні, регіональні та інформаційні аспекти, 2012 (7). pp. 123-127. |
|