Record Details

Освітній округ як інноваційна модель управління в умовах профільного навчання

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9145/
 
Title Освітній округ як інноваційна модель управління в умовах профільного навчання
Educational District as an Innovative Model of Management in Profile Education
 
Creator Гуцан, Л.А.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Статтю присвячено інноваційним підходам до організації профільного навчання та професійної підготовки учнів в освітніх закладах. Здійснено аналіз суспільних передумов та різнорівневих причин, що стали поштовхом до активізації діяльності освітніх округів як нової соціально-педагогічної системи. Описано моделі профільного навчання за мережевої взаємодії навчальних закладів в освітньому окрузі, розкрито можливості діяльності освітніх округів як запоруки рівного доступу до якісної освіти кожної дитини.
В статье рассмотрены инновационные подходы в организации профильного обучения и профессиональной подготовки учащихся в образовательных учреждениях. Осуществлен анализ общественных предпосылок и разноуровневых причин, которые стали толчком к активизации деятельности образовательных округов как новой социально-педагогической системы. Описаны модели профильного обучения при сетером взаимодействии учебных учреждений в образовательном округе, раскрыты возможности деятельности образовательных округов как залога равного доступа к качественному образованию для каждого ребенка.
This article is devoted to innovative approaches in organizing professional and vocational trainings for pupils in educational institutions. An analysis of social preconditions and split-level reasons that have become the impetus for revitalizating the activity of educational districts as a new social and pedagogical system, is carried out. The author describes a model of profile studies under educational establishments’ network co-operation in educational districts and the opportunities of educational districts’ activities as a guarantee of equal access to high-quality education for every child.
To create an educational district and effectively provide it methodically and technologically is extremely difficult. For this, many tasks should be implemented: formation of a common normative base, development of software and educational sites. In case of network cooperation of educational institutions, coordination and cooperation of educators will activate, the spectrum of forms of increasing one’s professional level will widen up, new technological chains and relationships within the educational district will form.
 
Publisher Імекс-ЛТД
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9145/1/23.pdf
- Гуцан, Л.А. (2014) Educational District as an Innovative Model of Management in Profile Education Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 1 (18). pp. 187-196. ISSN 978-966-189-209-4