Зарубіжний досвід використання інформаційних технологій для оцінювання цифрової компетентності вчителів і керівників загальноосвітніх навчальних закладів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9031/
http://www.itvpd.org.ua/pro-konferentsiyu/arkhiv/39-materiali-ikh-konferentsiji-informatsijni-tekhnologiji-u-profesijnij-diyalnosti-2015-roku.html 10.5072/lib.iitta.gov.ua/9031 |
|
Title |
Зарубіжний досвід використання інформаційних технологій для оцінювання цифрової компетентності вчителів і керівників загальноосвітніх навчальних закладів
Foreign experience of using information technology to evaluate digital competency of teachers and headmasters of secondary schools |
|
Creator |
Іванюк, І.В.
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
В роботі звернуто увагу, що розробкою інструментів освітніх вимірювань і проведенням досліджень з моніторингу якості освіти в Норвегії займається спеціально створена структура – Норвезький центр для ІКТ в освіті. Розглянуто принципи діяльності он-лайн інструментів для самооцінки вчителями й адміністраторами загальноосвітніх навчальних закладів власного рівня цифрової компетентності.
The paper pointed out that the development of educational measurement tools and research to monitor the quality of education in Norway is engaged in special purpose entity – Norwegian Centre for ICT in education. Draw attention to the principles of online tools for self-assessment by teachers and administrators of secondary schools own level of digital competence. |
|
Publisher |
РВВ РДГУ
|
|
Date |
2015-04-01
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9031/1/%D0%A0%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B5_%D0%86%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%8E%D0%BA_2015.pdf
- Іванюк, І.В. (2015) Foreign experience of using information technology to evaluate digital competency of teachers and headmasters of secondary schools In: Інформаційні технології у професійній діяльності: Матеріали ІХ Всеукраїнської науково-практичної конференції РВВ РДГУ, Рівне, pp. 205-206. |
|