Особливості правового регулювання програмування спеціальної освіти за законодавством провінції Нова Шотландія (Канада)
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9016/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9016 |
|
Title |
Особливості правового регулювання програмування спеціальної освіти за законодавством провінції Нова Шотландія (Канада)
Peculiarities of legal regulating the programming of special education according to the law of the province New Scotland (Canada) |
|
Creator |
Гоцуляк, Юрій Вікторович
|
|
Subject |
34 Law. Jurisprudence
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc. 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools |
|
Description |
У статті розглядаються особливості правового регулювання сфери програмування спеціальної освіти: основні принципи, повноваження суб'єктів, залучених в учбово-виховний процес учнів з особливими потребами, а також деякі організаційні аспекти програмування в провінції Нова Шотландія (Канада).
В статье рассматриваются особенности правового регулирования сферы программирования специального образования: основные принципы, полномочия субъектов, вовлеченных в учебно-воспитательный процесс учеников с особыми потребностями, а также некоторые организационные аспекты программирования в провинции Новая Шотландия (Канада). In the article analyzes legal regulation in the sphere of special education programming: the basic principles, the powers of subjects involved in the educational process of students with special needs, some organizational issues in the province of Nova Scotia (Canada). |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
|
|
Date |
2014-03
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9016/1/%D0%93%D0%BE%D1%86%D1%83%D0%BB%D1%8F%D0%BA_03-2014.pdf
- Гоцуляк, Юрій Вікторович (2014) Peculiarities of legal regulating the programming of special education according to the law of the province New Scotland (Canada) Education and Development of Gifted personality, 2 (22). pp. 30-33. ISSN 2309-3935 |
|