Шкали кваліметрії у дидактиці
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/8994/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8994 |
|
Title |
Шкали кваліметрії у дидактиці
Scale qualimetry in didactics |
|
Creator |
Камишин, Володимир Вікторович
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
|
Description |
Враховуючи важливість забезпечення чіткої кваліметрії академічної обдарованості і застосовуючи методи системного аналізу, проведено порівняльний аналіз найбільш відомих шкал оцінювання знань (4-бальної, 7-бальної (ECTS), 9-бальної стенайнов, 10-бальної стенов, 100-бальної і 200-бальної) за критеріями номінального і кількісно-якісного розрізнення навчених.
Учитывая важность обеспечения четкой квалиметрии академической одаренности и применяя методы системного анализа, проведен сравнительный анализ наиболее известных шкал оценивания знаний (4-балльной, 7-балльной (ECTS), 9-балльной стенайнов, 10-балльной стенов, 100-балльной и 200-балльной) по критериям номинального и количественно-качественного различения обучаемых. Considering the importance of ensuring proper Qualimetry academic giftedness and using methods of systems analysis, were hold comparative analysis of most famous knowledge assessment (4-point system, 7-point system (ECTS), 9-point stanine system, 10-point system stens, 100-point and 200-point systems) criteria for nominal, quantitative and qualitative distinction learners. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
|
|
Date |
2014-01
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/8994/1/%D0%9A%D0%B0%D0%BC%D0%B8%D1%88%D0%B8%D0%BD_01-2014.pdf
- Камишин, Володимир Вікторович (2014) Scale qualimetry in didactics Education and Development of Gifted personality, 1 (20). pp. 50-60. ISSN 2309-3935 |
|