Дуалізм шкільної географії – одне з перспективних джерел удосконалення освітніх стандартів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/8975/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8975 |
|
Title |
Дуалізм шкільної географії – одне з перспективних джерел удосконалення освітніх стандартів
Дуализм школьной географии – одно из перспективных источников усовершенствования образовательных стандартов Dualism in school geography – one of the most promising sources of improving educational standards |
|
Creator |
Надтока, О. Ф.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
91 Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography |
|
Description |
У статті розглядаються питання перспективної видозміни географічної компоненти державних освітніх стандартів, шляхом виділення нової освітньої галузі – «Географія». Дані підходи розглядаються з позицій дуалізму шкільної географії і обов’язкового врахування як фізико-географічної, так і економіко-географічної складових цього предмета.
В статье рассматриваются вопросы перспективной видоизменения географической компоненты государственных образовательных стандартов, путем выделения новой образовательной области - «География». Данные подходы рассматриваются с позиций дуализма школьной географии и обязательного учета как физико-географической, так и экономико-географической составляющих этого предмета. The article examines the prospective modification of geographic components of state educational standards, by providing the educational field - "Geography". These approaches are considered from the standpoint of dualism school of geography and required consideration of both the physical and geographical, and economic and geographic components of the subject. |
|
Publisher |
КДПУ
|
|
Date |
2011
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/8975/1/%D0%94%D1%83%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7%D0%BC%20%D0%B3%D0%B5%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%97.pdf
- Надтока, О. Ф. (2011) Dualism in school geography – one of the most promising sources of improving educational standards Педагогіка вищої та середньої школи (33). pp. 363-368. ISSN 2304-4470 |
|