Феномени екологічної компетентності
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/8866/
371:124:504 |
|
Title |
Феномени екологічної компетентності
The phenomena of ecological competence Феномен экологической компетентности |
|
Creator |
Лук’янова, Лариса Борисівна
|
|
Subject |
378 Higher education. Universities. Academic study
502/504 Environmental science. Conservation of natural resources. Threats to the environment and protection against them |
|
Description |
Проблема компетентнісної освіти набуває все більшого поширення у вітчизняній і зарубіжній педагогіці. У статті відображені узагальнені підходи до поняття ключових компетентностей і змісту екологічної компоненти в групах ключових компетентностей. Автор розкриває складові екологічної компетентності і визначає утворені нею феномени.
The problem of competency based education acquires all greater distribution in home and foreign pedagogics. In the article the generalized approaches to notion of key competency based and maintenance of ecological are reflected components in the groups of key competency based. An author exposes the constituents of ecological competence and determines the formed by it phenomena. Проблема компетентностного образования приобретает все большее распространение в отечественной и зарубежной педагогике. В статье отражены обобщенные подходы к понятию ключевых компетентностей и содержания экологической компоненты в группах ключевых компетентностей. Автор раскрывает составляющие экологической компетентности и определяет образуемые ею феномены. |
|
Publisher |
ДОВ "Вінниця"
|
|
Date |
2008-02-20
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/8866/1/%D0%A4%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B8%20%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3.%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82..pdf
- Лук’янова, Лариса Борисівна (2008) The phenomena of ecological competence Philosophy of teaching skills, 1. pp. 136-145. ISSN ISBN 978-966-621-387-O |
|