Історико-педагогічний аналіз підготовки вчителя до екологічної освіти в Україні
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/8865/
371.134:504 (091) |
|
Title |
Історико-педагогічний аналіз підготовки вчителя до екологічної освіти в Україні
Historical-pedagogical analysis of teacher training in ecological education in Ukraine Историко-педагогический анализ подготовки учителя к экологическому образованию в Украине |
|
Creator |
Лук’янова, Лариса Борисівна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study 502/504 Environmental science. Conservation of natural resources. Threats to the environment and protection against them |
|
Description |
На основі історико-педагогічного аналізу підготовки вчителя до екологічної освіти в Україні автор визначає теоретичні підходи, що детермінують зміни й закономірності цієї ланки освітнього процесу відповідно до вимог часу.
Based on analysis of historical and pedagogical training teachers to environmental education in Ukraine author defines the theoretical approaches that determine the patterns of change and level of the educational process in accordance with the requirements of the time. На основе историко-педагогического анализа подготовки учителя к экологическому образованию в Украине автор определяет теоретические подходы, детерминирующих изменения и закономерности этого звена образовательного процесса в соответствии с требованиями времени. |
|
Publisher |
НТУ "ХПІ"
|
|
Date |
2007-04-13
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/8865/1/%D0%86%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%BE-%D0%BF%D0%B5%D0%B4.%20%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7.pdf
- Лук’янова, Лариса Борисівна (2007) Historical-pedagogical analysis of teacher training in ecological education in Ukraine Theoretical and methodological foundations of pedagogical education, pedagogical skills, creativity, technology, 1. pp. 328-334. ISSN ISBN 978-966-384-063-5 |
|