Місія університету на темпоральному перехресті
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/8753/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8753 |
|
Title |
Місія університету на темпоральному перехресті
University Mission at Temporal Intersection Миссия университета на временном перекрестке |
|
Creator |
Курбатов, Сергій
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
В статті розглядаються процеси трансформації університетської місії на темпоральному перехресті впродовж історичного розвитку європейської цивілізації. З моменту створення перших університетів за часів пізнього Середньовіччя місія навчання, тобто трансляція знання з минулого в теперішній час відігравала провідну роль. Але фундаментальні зміни європейської цивілізації у Новий час призвели до поступової переорієнтації на проведення наукових досліджень, тобто трансляцію знання з майбутнього в теперішній час. Це віднайшло відображення в класичній моделі університету, запропонованій на початку ХІХ сторіччя Вільгельмом фон Гумбольдтом. Починаючи з другої половини ХХ сторіччя саме дослідницький компонент університетської місії починає домінувати у діяльності провідних університетів світу, і ця тенденція продовжується у ХХІ сторіччі, ставлячи питання про співвідношення навчання та дослідження у діяльності елітного сегменту університетської освіти.
The paper is devoted to analyses of the process of transformation of university mission at temporal intersection during historical development of European civilization. Since their origin at late Middle Age the first universities were concentrated on teaching as the main component of their mission. Radical transformation of European civilization in New time leaded to transmission of accent toward research as an essential component of university mission. This change was reflected in the classical model of university, which was established at the beginning of the XIX century by Wilhelm von Humboldt. Since the 2nd half of the XX century research began to dominate in the structure of mission of the leading world universities and this tendency continues in the XXI century. So, it is really crucial to understand the relations of teaching and research in activities of contemporary elite university. В статье рассматриваются процессы трансформации университетской миссии на временном перекрёстке в процессе исторического развития европейской цивилизации. С момента возникновения первых университетов в эпоху позднего Средневековья миссия обучения, то есть трансляции знаний из прошлого в настоящее время, составляла сущность университетской деятельности. Однако фундаментальные изменения природы европейской цивилизации в Новое время привели к постепенному смещению акцентов на проведение научных исследований, то есть трансляции знаний из будущего в настоящее время. Эти изменения были зафиксированы в классической модели университета, предложенной в начале ХІХ века Вильгельмом фон Гумбольдтом. Со 2-й половины ХХ века именно исследовательский компонент университетской миссии доминирует в деятельности ведущих мировых университетов, и эта тенденция продолжается в ХХІ веке, ставя вопрос о соотношения обучения и исследования в деятельности элитного сегмента современного университетского образования. |
|
Publisher |
Інститут вищої освіти НАПН України. 1 д.1
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/8753/1/temporal_mission_kurbatov.pdf
- Курбатов, Сергій (2014) University Mission at Temporal Intersection Вища освіта України (52). pp. 36-40. ISSN 2078-1016 |
|