Реформування системи надання освітніх послуг: досвід Фінляндії
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/8708/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8708 |
|
Title |
Реформування системи надання освітніх послуг: досвід Фінляндії
Реформирование системы предоставления образовательных услуг: опыт Финляндии Reformation of education service system in Finland |
|
Creator |
Карпенко, О. В.
Демида, Є. Ф. |
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Проаналізовано фінський досвід у сфері реформування системи надання освітніх послуг. Рекомендовано практичне застосування в Україні позитивних здобутків фінської системи освіти (застосування першого і єдиного обов’язкового екзамену, відмова від оцінювання знань учнів до 6-го класу середньої школи, необов’язковість дошкільної освіти тощо).
Проанализирован финский опыт в сфере реформирования системы предоставления образовательных услуг. Рекомендуется практическое применение в Украине положительных достижений финской системы образования (применение первого и единственного обязательного экзамена, отказ от оценки знаний учеников до 6-го класса средней школы, необязательность дошкольного образования и т. д.). Finnish experience in the sphere of reformation of education service system is analysed. The authors recommend to use positive achievements of the Finnish system of education in Ukraine in practice (one and only compulsory examination, to assess knowledge of pupils starting from the 6th form, preschool education is not compulsory etc.). |
|
Publisher |
Педагогічна преса
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/8708/1/%D0%A1%D0%BA%D0%B0%D0%BD%2017.02.15%20%281%29.pdf
- Карпенко, О. В. and Демида, Є. Ф. (2014) Reformation of education service system in Finland Педагогіка і психологія. Вісник НАПН України, 1. pp. 88-98. ISSN 2304-06294 |
|