Професійний розвиток лідерів вищих навчальних закладів: досвід сполученого королівства
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/8676/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8676 |
|
Title |
Професійний розвиток лідерів вищих навчальних закладів: досвід сполученого королівства
Professional development of leaders for higher education institutions: experience of the United Kingdom |
|
Creator |
Калашнікова, С.А.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.07 Management aspects of educational institutions |
|
Description |
У статті на основі аналізу діяльності Фундації лідерства для вищої освіти (Leadership Foundation for Higher Education) висвітлено особливості професійного розвитку керівників вищих навчальних закладів у Сполученому Королівстві, констатовано й обґрунтовано шляхи врахування провідного британського досвіду при розробленні та реалізації національної програми підвищення кваліфікації керівників закладів вищої освіти в Україні.
In the article on the base of analyze of activity of the Leadership Foundation for Higher Education the peculiarities for professional development of heads of HEIs in the United Kingdom are determined, the ways for consideration of the best British experience for development and realization of the national in-service program for heads of HEIs in Ukraine are argued. |
|
Publisher |
Педагогічна преса
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/8676/1/2013_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BA%20%D0%BB%D1%96%D0%B4%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B2%20%D0%92%D0%9D%D0%97%20-%20%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D0%B4%20%D0%A1%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%83%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%BB%D1%96%D0%B2%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0.pdf
- Калашнікова, С.А. (2013) Professional development of leaders for higher education institutions: experience of the United Kingdom Вища освіта України (2). pp. 481-490. ISSN 2078-1016 |
|