Психолого-педагогічні детермінанти ефективного освоєння майбутніми вчителями особистісно орієнтованої педагогічної діяльності
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/8574/
378.674 |
|
Title |
Психолого-педагогічні детермінанти ефективного освоєння майбутніми вчителями особистісно орієнтованої педагогічної діяльності
Psychological and pedagogical determinants of effective development of future teachers personality oriented educational activities Психолого-педагогические детерминанты эффективного освоения будущими учителями личностно ориентированной педагогической деятельности |
|
Creator |
Лук’янова, Лариса Борисівна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Розглядається проблема формування професійної готовності майбутнього вчителя до реалізації особистісно орієнтованого підходу в умовах освітнього середовища ВНЗ. Обґрунтовується провідна тенденція процесу освоєння майбутнім учителем способів професійного буття в гуманітарній парадигмі - залежність ефективного освоєння особистісно орієнтованої педагогічної діяльності від професійної й особистісної самореалізації.
The problem offorming of professional readiness offuture teacher to realization of the personality oriented approach in the conditions of educational environment of institute of higher is examined. The leading tendency ofprocess of mastering by the future teacher of methods ofprofessional bitiya is grounded in a humanitarian paradigm - dependence of the effective mastering of the personality oriented pedagogical activity on professional and personality self-realization. Рассматривается проблема формирования профессиональной готовности будущего учителя к реализации личностно ориентированного подхода в условиях образовательной среды вуза. Обосновывается ведущая тенденция процесса освоения будущим учителем способов профессионального бытия в гуманитарной парадигме - зависимость эффективного освоения личностно ориентированной педагогической деятельности от профессиональной и личностной самореализации. |
|
Publisher |
ЧНУ ім. Богдана Хмельницького
|
|
Date |
2008-11-10
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/8574/1/%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3.-%D0%BF%D0%B5%D0%B4.%20%D0%B4%D0%B5%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BC%D1%96%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8.pdf
- Лук’янова, Лариса Борисівна (2008) Psychological and pedagogical determinants of effective development of future teachers personality oriented educational activities Journal of Cherkassy University (135). pp. 3-7. |
|