Основоположні принципи андрагогічної моделі навчання: оптимальні умови використання
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/8231/
374.013.83 |
|
Title |
Основоположні принципи андрагогічної моделі навчання: оптимальні умови використання
Fundamental principles andragogical learning model: optimal conditions of use Основополагающие принципы андрагогический модели обучения: оптимальные условия использования |
|
Creator |
Лук’янова, Лариса Борисівна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Висвітлено значення освіти дорослих з урахуванням сучасних соціально-економічних умов. Визначено сутність андрагогічної моделі навчання з позицій суб'єктної, об'єктної й буттєвої (онтологічної) реальності та обгрунтовано три групи принципів (загальнодактичні, андрагогічні й фундаментальні) освіти дорослих.
The article presented deals with the expanding of the importance of adult education in the light of contemporary socio-economic conditions. Under review is the essence of androgogical model of learning from a position of subject, object and ontological reality, as well as grounding the three sets of principles (general didactic, androgogical and basic) for adult education. Раскрыто значение образования взрослых с учетом современных социально-экономических условий. Определено сущность андрагогической модели обучения с позиции субъектной, объектной и онтологической реальности, а также обосновано три группы принципов (общедидактические, андрагогические и фундаментальные) образования взрослых. |
|
Publisher |
TOB фірма «Планер»
|
|
Date |
2010-05-07
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/8231/1/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%BF%D0%B8%20%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3.%20%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%96.pdf
- Лук’янова, Лариса Борисівна (2010) Fundamental principles andragogical learning model: optimal conditions of use Modern information technologies and innovative teaching methods in training: methodology, theory, practice, problems, 1 (23). pp. 119-124. ISSN ISBN 978-966-2337-01-3 |
|