Психологічний аналіз змісту професійної діяльності викладача-андрагога
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/8154/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8154 |
|
Title |
Психологічний аналіз змісту професійної діяльності викладача-андрагога
Psychological analysis of the content of professional teacher-andrahoha Психологический анализ содержания профессиональной деятельности преподавателя-андрагога |
|
Creator |
Катюк, Я. Л.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті аналізується психологічний зміст особистості і професійної діяльності викладача-андрагога системи післядипломної освіти. Розкрито професійні задачі андрагога. З’ясовано, що андрагогічна компетентність викладача системи післядипломної освіти є складової його професійної майстерності.
The teacher-andragogue (teacher for adults) personality of postgraduate education system is analyzed in the article. Andragogue’s professional tasks is analyzed in the article. Аndragogical competence of the postgraduate education system teacher is a part of his pedagogical excellence analyzed in the article В статье анализируется психологическое содержание личности и профессиональной деятельности преподавателя-андрагога системы последипломного образования. Выявлено, что андрагогическая компетентность преподавателя системы последипломного образования является составляющей его педагогического мастерства. |
|
Publisher |
УМО НАПН України
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/8154/1/%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB.%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7%20%D0%B7%D0%BC%D1%96%D1%81%D1%82%D1%83.pdf
- Катюк, Я. Л. (2013) Psychological analysis of the content of professional teacher-andrahoha Вісник Інституту розвитку дитини: Серія «Філософія. Педагогіка. Психологія», 26. pp. 146-151. |
|