Особистіно орієнтований підхід у науці та освіті як предмет психологічної рефлексії
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/8068/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8068 |
|
Title |
Особистіно орієнтований підхід у науці та освіті як предмет психологічної рефлексії
Personality-centered approach to science and education as a subject of psychological reflection Личностно ориентированный подход в науке и образовании как предмет психологической рефлексии |
|
Creator |
Татенко, В. О.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
374 Education and training out of school. Further education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
у статті представлено теоретичне дослідження суперечливості у розумінні сучасною наукою психологічної сутності категорій, які утворюють дискурсивний простір уявлень про особистісно орієнтований підхід у науці та освіті.
The author presents the results of a theoretical analysis of inconsistency in the contemporary scientists’ understanding of the psychological nature of the categories that make up the discursive space of representations of personality-centered approach to science and education. в статье представлено теоретическое исследование противоречивости в понимании современной наукой психологической сущности категорий, которые образуют дискурсивное пространство представлений о личностно ориентированном подходе в науке и образовании. |
|
Publisher |
УМО НАПН України
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/8068/1/%D0%A2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%9E..pdf
- Татенко, В. О. (2012) Personality-centered approach to science and education as a subject of psychological reflection Післядипломна освіта в Україні, 1 (20). pp. 80-91. |
|