Розвиток освіти дорослих в Україні: вимоги часу
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/7950/
374.7«71» |
|
Title |
Розвиток освіти дорослих в Україні: вимоги часу
The development of adult education in Ukraine: standard time Развитие образования взрослых в Украине: требования времени |
|
Creator |
Лук’янова, Лариса Борисівна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Розкрито роль освіти дорослих у контексті сучасних соціально-економічних трансформацій, зокрема щодо уможливлення адаптації в швидкозмінному соціумі; обґрунтовано провідні напрями й тенденції її розвитку в Україні (перехід від концепції функціональної підготовки до концепції розвитку особистості; еволюція знання у провідне джерело вартості в інформаційному суспільства; становлення освіти дорослих як важливого чинника у подоланні відсталості в розвитку).
Revealed the role of adult education in the context of contemporarysocio-economic transformations, in particular with regard to adapting to a rapidly changing socium; justified trends leading its development (the transition from the concept of functional training to the concept of personality development, the evolution of knowledge in the basic source of value of the information society). Раскрыта роль образования взрослых в контексте современных социально-экономических трансформаций, обоснованы ведущие направления и тенденции его развития в Украине. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
Pedagogichna dymka Педагогическая мысль |
|
Date |
2012-03-12
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/7950/1/%D0%A0%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BA%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8%20%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B8%D1%85.pdf
- Лук’янова, Лариса Борисівна (2012) The development of adult education in Ukraine: standard time Pedagogical and psychological science in Ukraine, 1 (4). pp. 414-423. ISSN ISBN 978-966-644-212-6 |
|