Шляхи формування консолідованої громадської думки у цільових групах
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/7912/
http://sptechnology.ucoz.ua/ivanchenko_politpsikh_2015.pdf 10.5072/lib.iitta.gov.ua/7912 |
|
Title |
Шляхи формування консолідованої громадської думки у цільових групах
Consolidated Public Opinion formation in the target groups |
|
Creator |
Іванченко, С.М.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
|
|
Description |
Проблема формування громадської думки розглядається у контексті питання її носіїв та суб'єктів. У статті описані різні підходи до визначення суб'єктів громадської думки. Виокремлюються цільові групи, які представляють інтереси тої чи іншої соціально-демографічної або професійної групи, наприклад, педагогічної спільноти. З'ясовано, що способи формування громадської думки залежать від того, на який - індивідуальний чи колективний - суб'єкт вони спрямовані. При індивідуальному спрямуванні використовуються переважно технології інформування громадян, а при колективному – техніки, які враховують групові феномени (лідерство, груповий тиск, групова ідентіфикация).
Public Opinion formation is discussed in terms of it Subjects. The categories for defining Public Opinion Subjects are analyzed. Target groups representing political interests of any social demographic or professional group, e.g., educators are considered Public Opinion subjects. It is suggested that the way of Public Opinion formation depends on Individual or Complex Subject of it. If it is focused on an individual the knowledge techniques are involved (such as Deliberated Public Opinion). In case of Complex Subject, the group phenomena (Leadership, Group Pressure, Group Identification) are involved. Group Identity is considered to be a key factor of Public Opinion consolidation, and a key element of consolidation process. |
|
Publisher |
Міленіум
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/7912/1/%D1%96%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85_2015.pdf
- Іванченко, С.М. (2014) Consolidated Public Opinion formation in the target groups Проблеми політичної психології, 1 (15). pp. 267-273. |
|