Принципи формування змісту електронних засобів навчального призначення
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/7907/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7907 |
|
Title |
Принципи формування змісту електронних засобів навчального призначення
Принципы формирования содержания электронных средств учебного назначения Principles of creating the content of electronic learning tools |
|
Creator |
Соколовська, Тетяна Петрівна
|
|
Subject |
004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 37.09 Organization of instruction |
|
Description |
Стаття присвячена питанням формування змісту електронних засобів навчального призначення. Електронній засіб навчального призначення є тим ресурсом, зміст якого повинен відповідати меті і завданням навчального предмету, віковому рівню учнів, технічному оснащенню. Електронні засоби навчання є сучасними засобами і суттєво підвищують якість та ефективність навчання, мотивацію учнів і оптимізують діяльність вчителя. Дидактичні принципи створення і використання електронних засобів навчального призначення забезпечують високу педагогічну ефективність цих засобів у навчальному процесі.
Статья посвящена вопросам формирования содержания электронных средств учебного назначения. Электронное средство ученого назначения является тем ресурсом, содержание которого должно соответствовать целям и задачам учебного предмета, возрастному уровню развития учащихся, техническому оснащению. Электронные средства учебного назначения являются современными средствами и существенно повышают качество и эффективность обучения, мотивацию учащихся и оптимизируют деятельности учителя. Дидактические принципы создания и использования электронных средств учебного назначения обеспечивают высокую педагогическую эффективность этих средств в учебном процессе. Article is devoted to creating the content of e-learning tools. E-learning tools is the resource whose contents should fi t the purpose and objectives of teaching the subject, age level of development of students technical equipment. E-learning tools have modern facilities and signifi cantly improve the quality and effectiveness of education, motivation and optimize student activities teacher. Didactic principles of creating and using e-learning tools provide high pedagogical effectiveness of these tools in the classroom. The modular structure of e-learning tools allows the integration of didactic unities and differentiation of studies. E-learning tools can organize active form of learning and new ability for self-regulating learning activities; create conditions for systemic use of new knowledge in the organization of modern class. These training tools are undoubtedly the main tools of communicative interaction in the classroom. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/7907/1/82.pdf
- Соколовська, Тетяна Петрівна (2014) Principles of creating the content of electronic learning tools Проблеми сучасного підручника (14). pp. 708-716. ISSN ISBN 978-966-644-382-6 |
|