Роль викладача у розвитку особистісних якостей дорослих учнів: творчий контекст
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/7808/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7808 |
|
Title |
Роль викладача у розвитку особистісних якостей дорослих учнів: творчий контекст
The role of the teacher in the development of personal qualities of adult students: creative context |
|
Creator |
Зінченко, Світлана Володимирівна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті автор розглядає взаємозв'язок професійної, особистісної та соціальної спрямованості. Аналізує якості інтелектуальної, емоційної і регуляторної сфер дорослих учнів. Робить акцент на значущості творчого потенціалу у розвитку особистісних якостей дорослих учнів. Розкриває роль тренінгів творчої психотехніки у розвитку особистісних якостей викладача, який навчає дорослих учнів.
The author considers the relationship professional, personal and social orientation. Analyzes quality intellectual, emotional and regulatory spheres of adult learners. Emphasizes the importance of creativity in the development of personal qualities of adult learners. Reveals the role of training in the development of creative psychotechnics personal qualities of the teacher who teaches adult learners. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/7808/1/%D0%97%D1%96%D0%BD%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D1%87_%D0%BE%D0%B1%D0%B4.pdf
- Зінченко, Світлана Володимирівна (2014) The role of the teacher in the development of personal qualities of adult students: creative context Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія та практика, 1 (12). pp. 148-155. ISSN 2310-1598 |
|