Електронний підручник як засіб комп’ютерного забезпечення діагностики освітніх результатів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/7752/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7752 |
|
Title |
Електронний підручник як засіб комп’ютерного забезпечення діагностики освітніх результатів
Электронный учебник как средство компьютерного обеспечения диагностики образовательных результатов Electronic textbook as a computer diagnosis of educational results |
|
Creator |
Карташова, Л.А.
|
|
Subject |
004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
|
Description |
У статті розглядаються проблеми, викликані принципово новими вимогами до засобів діагностики освітніх результатів. Авторами розглянута можливість використання електронних підручників у якості засобів діагностики освітніх результатів. З’ясовано, що зазначені засоби надають викладачам можливість: проводити інтерактивні заняття з метою формування мотивації навчання студентів, поглиблення їхнього розуміння предмета вивчення; визначати особисті досягнення студентів та місце кожного за рейтингом тощо.
В статье рассматриваются проблемы, сформированные принципиально новыми требованиями к средствам диагностики образовательных результатов. Авторами рассмотрена возможность использования электронных учебников в качестве средств диагностики образовательных результатов, которые для преподавателей открывают возможности: проводить интерактивные занятия с целью формирования мотивации обучения студентов, углубления их понимания предмета изучения; определять личные достижения студентов и рейтинговое место каждого т.п. The problems caused by fundamentally new orders for diagnostics of educational results considered in this article. The authors explore the possibility of using electronic books as a tool for diagnostics of educational results Examinated of quality and place of IT in education, theoretical principles for their use and requirements for its implementation. Described relevance of determining theoretical and methodological principles, the main provisions of development, creation and implementation of computer support of diagnostics of educational results as IT addition to textbooks. It appears possible to use «Mathematica» as a development environment of electronic textbook as addition to traditional (paper) textbooks. This program may be used as a monitoring system, which includes the function of monitoring education and diagnosis its results of and gives the teacher the opportunity not only to determine the personal achievement of every student in the group, but its rating. Implement the functions outlined above in the e-learning system of monitoring and diagnosis of Education allows achieving the goals of education, its planning and management, with a corresponding adjustment of the system of teaching. — |
|
Publisher |
Інститут педагогіки
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/7752/1/29.pdf
- Карташова, Л.А. (2014) Electronic textbook as a computer diagnosis of educational results Проблеми сучасного підручника (14). pp. 248-258. ISSN ISBN 978-966-644-382-6 |
|