Теоретичні основи та диференційований підхід до побудови підручників для початкової школи в УРСР (40 – 80-ті роки хх ст.)
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/7716/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7716 |
|
Title |
Теоретичні основи та диференційований підхід до побудови підручників для початкової школи в УРСР (40 – 80-ті роки хх ст.)
Теоретические основы и дифференциированный подход к построению учебников для начальной школы в УССР (40-80-е годы хх в.) Theoretical fundamentals and differentiated approach to creating for the primary school textbooks in the Ukrainian soviet socialist republic (40-80-s of the xx century) |
|
Creator |
Бондар, Людмила Семенівна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 93/94 History |
|
Description |
У статті проаналізовано загальні проблеми створення підручників для початкової школи (40 – 80-ті роки ХХ ст.), визначено теоретичні засади та диференційований підхід їх побудови, розкрито питання удосконалення.
В статье проанализированы общие проблемы создания учебников для начальной школы (40 – 80-е годы ХХ в.), определены теоретические основы и дифференцированный подход их построения, раскрыты вопросы совершенствования. In the article, the general issues of the creation of the primary schools textbooks in 40-80-s of the XX century were analyzed; theoretical fundamentals and differentiated approach to their creation were determined; the problems of its improvement were represented. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/7716/1/10.pdf
- Бондар, Людмила Семенівна (2014) Theoretical fundamentals and differentiated approach to creating for the primary school textbooks in the Ukrainian soviet socialist republic (40-80-s of the xx century) Проблеми сучасного підручника (14). pp. 67-77. ISSN ISBN 978-966-644-382-6 |
|