Актуальні питання розробки та впровадження електронних підручників у систему професійно-технічної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/7579/
|
|
Title |
Актуальні питання розробки та впровадження електронних підручників у систему професійно-технічної освіти
|
|
Creator |
Діденко, Олександр Васильович
|
|
Subject |
004 Computer science and technology. Computing. Data processing
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
У статті розкрито актуальність розробки та впровадження електронних підручників у систему професійно-технічної освіти, яка зумовлена потребами сьогодення та вимогами нормативно-правових документів, що регламентують професійно-технічну освіту. З цією метою узагальнено результати аналізу сучасної науково-педагогічної і психологічної літератури щодо розробки електронних підручників та особливостей їх впровадження у систему професійно-технічної освіти. Результати аналізу відповідних публікацій свідчать про те, що теоретичними й емпіричними дослідження охоплено широке коло питань у зазначеній сфері. Визначено суть поняття «електронний підручник», а також теоретичну основу розробки таких підручників – учення про обсяг короткочасної пам’яті та особливості центральної нервової системи. Представлено усталену класифікацію електронних підручників, а також вимоги до них, які ґрунтуються на сучасних досягненнях інформаційних технологій. Охарактеризовано також сильні й слабкі сторони електронних засобів навчання. Оскільки проблема забезпечення викладання навчальних дисциплін у ПТНЗ підручниками нового покоління є однією з найважливіших у контексті впровадження сучасних педагогічних технологій у навчально-виробничий процес, визначено, що такі технології повинні враховувати не тільки нові принципи структурування і відбору змісту, а й психологічні особливості сприйняття навчального матеріалу сучасною молоддю. Для цього стисло подано вікові та індивідуально-психологічні особливості учнівської молоді професійно-технічних закладів освіти, що їх повинні враховувати розробники електронних підручників. Водночас доведено, що попри всі переваги електронних підручників їх не можна вважати універсальним новітнім інформаційно-навчальним засобом. Перспективою подальших досліджень є вивчення досвіду європейських країн з передовою системою освіти щодо розробки, впровадження і використання електронних посібників і підручників. В статье раскрыты актуальность разработки и внедрения электронных учебников в систему профессионально-технического образования, которая обусловлена потребностями современности и требованиями нормативно-правовых документов, регламентирующих профессионально-техническое образование. С этой целью обобщены результаты анализа современной научно-педагогической и психологической литературы по разработке электронных учебников и особенностей их внедрения в систему профессионально-технического образования. Результаты анализа соответствующих публикаций свидетельствуют о том, что теоретическими и эмпирическими исследования охвачен широкий круг вопросов в указанной сфере. Определена сущность понятия «электронный учебник», а также теоретическая основа разработки таких учебников – учение об объеме кратковременной памяти и особенности центральной нервной системы. Представлена устоявшаяся классификация электронных учебников, а также требования к ним, основанные на современных достижениях информационных технологий. Раскрыты сильные и слабые стороны электронных средств обучения. Поскольку проблема обеспечения учебных дисциплин в ПТУЗ учебниками нового поколения является одной из важнейших в контексте внедрения современных педагогических технологий в учебно-производственный процесс, сделан вывод, что данные технологии должны учитывать не только новые принципы структурирования и отбора содержания, но и психологические особенности восприятия учебного материала современной молодежью. Для этого кратко представлены возрастные и индивидуально-психологические особенности учащейся молодежи профессионально-технических учебных заведений, которые нужно учитывать разработчикам электронных учебников. В то же время, отмечая преимущества электронных учебников, подтверждено, что их нельзя считать универсальным новейшим информационно-учебным средством. Перспективой дальнейших исследований является изучение опыта европейских стран с передовой системой образования по разработке, внедрению и использованию электронных пособий и учебников. Ключевые слова: электронный учебник, профессионально-техническое образование, электронная библиотека, электронный документ, учащиеся профессионально-технических заведений обучения. |
|
Publisher |
Вид-во ІПТО НАПН України
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/7579/1/%D0%90%D0%9A%D0%A2%D0%A3%D0%90%D0%9B%D0%AC%D0%9D%D0%86%20%D0%9F%D0%98%D0%A2%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%AF%20%D0%A0%D0%9E%D0%97%D0%A0%D0%9E%D0%91%D0%9A%D0%98%20%D0%A2%D0%90%20%D0%92%D0%9F%D0%A0%D0%9E%D0%92%D0%90%D0%94%D0%96%D0%95%D0%9D%D0%9D%D0%AF%20%D0%95%D0%9B%D0%95%D0%9A%D0%A2%D0%A0%D0%9E%D0%9D%D0%9D%D0%98%D0%A5%20%D0%9F%D0%86%D0%94%D0%A0%D0%A3%D0%A7%D0%9D%D0%98%D0%9A%D0%86%D0%92%20%D0%A3%20%D0%A1%D0%98%D0%A1%D0%A2%D0%95%D0%9C%D0%A3%20%D0%9F%D0%A0%D0%9E%D0%A4%D0%95%D0%A1%D0%86%D0%99%D0%9D%D0%9E-%D0%A2%D0%95%D0%A5%D0%9D%D0%86%D0%A7%D0%9D%D0%9E%D0%87%20%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%98.pdf
- Діденко, Олександр Васильович (2014) Актуальні питання розробки та впровадження електронних підручників у систему професійно-технічної освіти Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка : зб. наук. праць (7). pp. 54-63. |
|