Контент-аналіз як психолого-педагогічна процедура
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/7538/
001.8:37 |
|
Title |
Контент-аналіз як психолого-педагогічна процедура
Content Аnalysis as a Psycho-Pedagogical Procedure Контент-анализ как психолого-педагогическая процедура |
|
Creator |
Лук’янова, Лариса Борисівна
|
|
Subject |
001.8 Methodology
1 Philosophy. Psychology 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Розкривається сутність методу контент-аналізу, його роль у психолого-педагогічній діагностиці, а також висвітлюється історія розвитку та методику процедури, наводиться алгоритм виконання й приклади застосування контент-аналізу у сучасних педагогічних дослідженнях.
The author reveals the essence of the of content analysis method , its role in psychological and educational diagnosis, as well as the history of the development of procedures and methodology; causes the algorithm and examples of content analysis usage in the contemporary pedagogical research. В статье раскрываются суть метода контент-анализа, его роль в психолого-педагогической диагностике, а также раскрывает историю развития и методику процедуры, приводит алгоритм и примеры использования контент-анализа в современных педагогических исследованиях. |
|
Publisher |
"Педагогічна думка"
Pedagogichna dymka Педагогическая мысль |
|
Date |
2010-09-28
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/7538/1/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82-%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7.pdf
- Лук’янова, Лариса Борисівна (2010) Content Аnalysis as a Psycho-Pedagogical Procedure Continuing professional education in the context of European integration: theory, experience, outlook. pp. 83-90. ISSN ISBN 978-966-644-163-1 |
|