Теоретичні основи та диференційований підхід до побудови підручників для початкової школи в УРСР (40-80-ті роки ХХ ст.)
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/7290/
|
|
Title |
Теоретичні основи та диференційований підхід до побудови підручників для початкової школи в УРСР (40-80-ті роки ХХ ст.)
Theoretical fundamentals and diferentiated aproach to creating for the primary school textbooks in the Ukrainian soviet socialist republic (40-80-s of the ХХ centrury) |
|
Creator |
Бондар, Людмила Семенівна
|
|
Subject |
373 Kinds of school providing general education
|
|
Description |
У статті проаналізовано загальні проблеми створення підручників для початкової школи (40 – 80-ті роки ХХ ст.), визначено теоретичні засади та диференційований підхід їх побудови, розкрито питання удосконалення.
In the article, the general issues of the creation of the primary schools textbooks in 40-80-s of the XX century were analyzed; theoretical fundamentals and differentiated approach to their creation were determined; the problems of its improvement were represented. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/7290/1/%2867-77%29%D0%91%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%80.pdf
- Бондар, Людмила Семенівна (2014) Theoretical fundamentals and diferentiated aproach to creating for the primary school textbooks in the Ukrainian soviet socialist republic (40-80-s of the ХХ centrury) Проблеми сучасного підручника (14). pp. 67-78. |
|