Принципи навчання дорослих: учень – андрагог
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/7237/
374.7 |
|
Title |
Принципи навчання дорослих: учень – андрагог
Principles of adults teaching: learner – andragogue |
|
Creator |
Сігаєва, Лариса Євгеніївна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
374 Education and training out of school. Further education |
|
Description |
У статті автор розглядає проблему появи фахівців для роботи з дорослими – андрагогів, подає їх характеристику, визначає основні функціонально-посадові обов'язки андрагога, порівнює педагогічну та андрагогічну моделі навчання дорослих. Автор аргументує необхідність введення предмета «Андрагогіка» у навчальний процес вищих навчальних закладів України.
The paper deals with the problem of professionals for work with adults – andragoges. The paper presents the characteristic, key functional responsibilities of the andragogue, comparison of the pedagogical and andragogical models of adults teaching. The author reasons for “Andragogy” subject introducing into the study process of higher education institutions of Ukraine. |
|
Publisher |
НТУ "ХПІ"
NTY "KHPI" |
|
Date |
2012-07-30
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/7237/1/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%BF%D0%B8_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B8%D1%85.pdf
- Сігаєва, Лариса Євгеніївна (2012) Principles of adults teaching: learner – andragogue Psychological and pedagogical problems of pedagogical action (1). pp. 346-354. ISSN ISBN 978-067-05-0018-2 |
|