Теоретичні підходи до розвитку полікультурного он-лайн навчального середовища у зарубіжній педагогіці
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/7086/
|
|
Title |
Теоретичні підходи до розвитку полікультурного он-лайн навчального середовища у зарубіжній педагогіці
Theoretical approaches to the design and development of multicultural online learning environments in foreing pedagogy |
|
Creator |
Іванюк, І.В.
|
|
Subject |
004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
|
Description |
В статті розглядаються теоретичні підходи до проектування та розвитку полікультурних он-лайн навчальних середовищ у зарубіжній педагогіці, звертається увага на особливості і перешкоди, з якими зустрічаються розробники. Приділяється увага сучасним конструктивістських теоріям он-лайн навчальних середовищ, які підкреслюють важливість полікультурної обізнаності та міжкультурного розуміння під час навчання.
The article deals with international approaches to the design and development of multicultural online learning environments, drawing attention to features and obstacles faced by developers. Attention is given to contemporary constructivist theories of online learning environments that emphasize the importance of multicultural awareness and intercultural understanding while learning. |
|
Publisher |
Інститут вищої освіти НАПН України
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/7086/1/%D0%9A%D1%96%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_2014.pdf
- Іванюк, І.В. (2014) Theoretical approaches to the design and development of multicultural online learning environments in foreing pedagogy Вища освіта України. Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології, 3 (54). pp. 270-274. ISSN 2078-1016 |
|