Record Details

Творчий підхід до навчання гуманітарних предметів як ефективний засіб формування предметних компетентностей учнів основної школи

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6910/
 
Title Творчий підхід до навчання гуманітарних предметів як ефективний засіб формування предметних компетентностей учнів основної школи
Creative approach to teaching the humanities as an efective means formamion of object competences of the main school pupils
 
Creator Паламар, Світлана Павлівна
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology
 
Description У статті розглядається проблема пошуку шляхів та підходів до створення сучасної високотехнологічної методичної системи навчання гуманітарних предметів, яка спрямована на досягнення високої якості знань в учнів основної школи.
Особлива увага приділяється питанню діалогічно-еврестичного навчання, яке забезпечує творчий підхід до вивчення кожного з предметів гуманітарного циклу, що безпосередньо впливає на формування предметних компетентностей природним шляхом.
The article deals with the problem of finding ways and approaches to the creation of modern high-technological methodological training system humanities, which aim is to achieve high quality of knowledge in secondary school pupils.
Special attention is given to dialogically-heuristic form of teahing that provides a creative approach to the study of each of the humane subgects , which directly affects the formation of subject competencies naturally.
 
Publisher м. Переяслав-Хмельницький, Україна
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6910/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%9F%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0%D1%80_%D0%A1.%D0%9F.%28%D0%9F%D0%B5%D1%80%D0%B5%D1%8F%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2%29.pdf
- Паламар, Світлана Павлівна (2014) Creative approach to teaching the humanities as an efective means formamion of object competences of the main school pupils Теоретична і дидактична філологія (18). pp. 101-105.