Record Details

Модернізація вищої освіти: методологічні можливості основних парадигм

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6858/
2221-6316
 
Title Модернізація вищої освіти: методологічні можливості основних парадигм
Modernization of higher education: methodological possibilities basic paradigms
Модернизация высшего образования: методологические возможности основных парадигм.
 
Creator Драч, І.І.
 
Subject 378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Проаналізовані класифікації парадигмального знання, сутність сучасних освітніх парадигм (когнітивно-інформаційної, особистісної, культурологічної, компетентнісної). Розкриті можливості обрання компетентнісної парадигми в якості підґрунтя підвищення якості вищої освіти, забезпечення системності професійної підготовки випускників, формування їх готовності успішно вирішувати основні завдання професійної та соціальної діяльності. Проаналізовані умови становлення компетентнісної парадигми у вищій освіті. Компетентність майбутнього фахівця як результат професійної підготовки розглянута як утворення, яке має трирівневу структуру і складається з ключових, загальнопрофесійних та спеціально-професійних компетентностей. Акцентована увага на необхідність формування ключових компетентностей у процесі професійної підготовки майбутніх фахівців.
The article analyzes the classification of paradigmatic knowledge, the essence of modern educational paradigms ( cognitive-informational, personal, cultural, and competency ). The possibilities of choice competency paradigm as a basis to improve the quality of higher education, providing systematic training of graduates, formation of their readiness to successfully solve the basic problems of professional and social activities are revealed. The conditions of formation of competency paradigm in higher education are analyzed. Competence of a specialist as a result of training is considered as education, which has a three-tier structure and consists of the key, general professional and special professional competence. On the necessity of formation of key competencies in the training of future professionals are focused.
Проанализированы классификации парадигмального знания, сущность современных образовательных парадигм (когнитивно-информационной, личностной, культурологической, компетентностной). Раскрыты возможности выбора компетентностной парадигмы в качестве основы повышения качества высшего образования, обеспечения системности профессиональной подготовки выпускников, формирования их готовности
успешно решать основные задачи профессиональной и социальной деятельности. Проанализированы условия становления компетентностной парадигмы в высшем образовании. Компетентность будущего специалиста как результат профессиональной подготовки рассмотрена как образование, которое имеет трехуровневую структуру и состоит из ключевых, общепрофессиональных и специально-профессиональных компетенций. Акцентировано внимание на необходимости формирования ключевых компетентностей в процессе профессиональной подготовки будущих специалистов.
 
Publisher ПОІППО
 
Date 2014
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6858/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_2_%D0%86.%D0%94%D1%80%D0%B0%D1%87.pdf
- Драч, І.І. (2014) Modernization of higher education: methodological possibilities basic paradigms Імідж сучасного педагога, 5. pp. 3-6.