Record Details

Психопедагогіка як предмет наукового інтересу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6824/
 
Title Психопедагогіка як предмет наукового інтересу
Psyhopedagogy as the subject of research interests
 
Creator Дяченко, Л.М.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті звертається увага на проблемні питання взаємовідношень між психологією і педагогікою, особливо в царині практичної реалізації їхніх досягнень. Психопедагогі- ка розглядається як спосіб поєднання психологічної теорії з практикою навчання і виховання. Автором проаналізовано погляди різних вчених, переважно пострадянського прос-тору, на феномен психопедагогіки: 1) як нову галузь наукових досліджень; 2) як деталіза¬цію психології навчання через аналіз педагогічних дій вчителя; 3) як психологізацію педагогіки. Беззаперечною є орієнтація психопедагогіки на практику навчання і виховання, на „ живу" взаємодію вчителя й учня. Серйозне удосконалення освітнього процесу можливе лише через застосування досягнень психології у практичній діяльності педагога, зокрема у кожній його педагогічній дії.
In the article consider the problem of relationships between psychology and pedagogy, especially in the field of the practical implementation of it's achievements. Psyhopedagogy con-sider as a way of combining psychological theory and practice of teaching and education. The author analyzes the views of various scholars, mostly former Soviet Union, on the phenomenon of psyhopedagogy: 1) as a new area of research, 2) as detailed analysis of the psychology of learn¬ing through teacher's pedagogical action 3) as psychologization of pedagogy. It is doubtless psyhopedagogy focus on practical training and education, to „ live " interaction between teacher and student. Serious improvement of the educational process is only possible through the applica-tions ofpsychology in teacher practice, including each of his teaching.
В статье обращается внимание на проблемные вопросы взаимоотношений между психологией и педагогикой, особенно в области практической реализации их достижений. Психопедагогика рассматривается как способ сочетания психологической теории с практикой обучения и воспитания. Автором проанализированы взгляды разных ученых, преимущественно постсоветского пространства, на феномен психопедагогики: 1) как новую область научных исследований; 2) детализацию психологии обучения через анализ педаго¬гических действий учителя; 3) психологизацию педагогики. Неоспоримой является ориентация психопедагогики на практику обучения и воспитания, на „ живое " взаимодействие учителя и ученика. Серьезное совершенствование образовательного процесса возможно только путем применения достижений психологии в практической деятельности педагога, в частности в каждом его педагогическом действии.
 
Publisher Національний технічний університет „Харківський політехнічний інститут"
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6824/1/%D0%94%D1%8F%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_2014_-_%D0%A5%D0%B0%D1%80%D0%BA%D1%96%D0%B2_%D1%81.34-44.pdf
- Дяченко, Л.М. (2014) Psyhopedagogy as the subject of research interests Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія (2). pp. 34-44. ISSN 2078-7782