Cтатус сенсомоторних порушень в симптоматичній картині аутизму
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/6821/
|
|
Title |
Cтатус сенсомоторних порушень в симптоматичній картині аутизму
Status of sensory motor impairments in the domain of autism diagnosis Статус психомоторных нарушений в симптоматической картине аутизма |
|
Creator |
Риндер, Іван Дмитрович
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37 Education 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools |
|
Description |
В статті робиться аналіз порушень властивих аутичним дітям. Приводяться результати досліджень сенсомоторики аутичних дітей, самозвіти людей з діагнозом аутизму та робиться аналіз випадків сенсомоторних порушень фонації для визначення статусу сенсомоторних відхилень в симптоматиці аутизму.
In the article, the impairments of autistic children are analyzed. Results of studies of sensory motor characteristics of autistic children, self-reports of people diagnosed with autism, and case study of sensory motor impairments of phonation are provided to determine the status of sensory motor deviation in autism. В статье анализируются нарушения характерные для аутических детей. Приводятся результаты исследований cенсомоторики аутичных детей, самоотчеты людей с диагнозом аутизма и анализируются случаи сенсомоторных нарушений фонации для определения статуса сенсомоторных отклонений в симптоматике аутизма. |
|
Publisher |
"Педагогічна думка"
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/6821/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_2013_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%81_%D1%81%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B8%D1%85_%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%83%D1%88%D0%B5%D0%BD%D1%8C.pdf
- Риндер, Іван Дмитрович (2013) Status of sensory motor impairments in the domain of autism diagnosis Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови, 2 (4). pp. 298-305. ISSN 978-966-189-233-3 |
|