Cloudy oriented learning environment of the school: from laboratory to the virtual teaching of subject teachers associations
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/6633/
http://ifets.ieee.org/russian/periodical/journal.html |
|
Title |
Cloudy oriented learning environment of the school: from laboratory to the virtual teaching of subject teachers associations
Облачно ориентированная учебная среда школы: от кабинета до виртуальных методических предметных объединений учителей |
|
Creator |
Литвинова, С.Г.
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
The contents of this article are devoted to the study of the development of cloud -oriented learning environment (COLE) and the formation of methodical virtual community of teachers (MVCT). Private cloud deployed using cloud service of Microsoft Office 365. Definitions COLE, highlighted its components, objects, technology interaction, defined levels of interaction within COLE.
Материалы данной статьи посвящены исследованию развития облачно ориентированной учебной среды (ООУС), созданию личного виртуального кабинета учителя-предметника и формированию виртуальных методических предметных объединений учителей (ВМПОУ) в частном облаке, развернутом с помощью облачного сервиса. Дано определение ООУС, выделены ее компоненты, объекты, технологии взаимодействия, определены уровни взаимодействия внутри ООУС. |
|
Publisher |
Восточно Европейская подгруппа международного форума "Образовательные технологии и общество"
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text/html
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/6633/1/9.pdf
- Литвинова, С.Г. (2014) Cloudy oriented learning environment of the school: from laboratory to the virtual teaching of subject teachers associations Образовательные технологии и общество, 1 (17). pp. 457-468. ISSN 1436-4522 |
|