Основні концептуальні засади стратегії інформатизації освіти і головна парадигма прийдешнього суспільства знань
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/6516/
|
|
Title |
Основні концептуальні засади стратегії інформатизації освіти і головна парадигма прийдешнього суспільства знань
Basic Strategy of Informatization of Education and the main paradigm of future knowledge society |
|
Creator |
Биков, В.Ю.
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise) 314/316 Society |
|
Description |
Розглянуто особливості сучасного етапу суспільного розвитку: перехід від інформаційного суспільства до суспільства знань. Визначаються морально-етичні вимоги, що мають бути сформовані в учнів та характеризувати загальний моральний клімат у суспільстві. Формулюються основні концептуальні засади стратегії інформатизації освіти.
The features of the present stage of social development : the transition from the information society to the knowledge society . Identify ethical requirements that must be formed among students and to characterize the overall morale in the community. The main Strategy of Informatization of Education formulated. |
|
Publisher |
Національна академія педагогічних наук України; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН України
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/6516/1/Art121Text-%D0%A1%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%BE.pdf
- Биков, В.Ю. (2014) Basic Strategy of Informatization of Education and the main paradigm of future knowledge society Я-концепція академіка Неллі Ничкало у вимірі професійного розвитку особистості : зб. наук. пр.. pp. 32-42. ISSN ISВN 978-966-136-195-8 |
|