Ідеї педагогічної майстерності вчителя в поглядах західноєвропейських просвітників ХVII - XVIII ст.
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/6355/
http://www.ndu.edu.ua/ |
|
Title |
Ідеї педагогічної майстерності вчителя в поглядах західноєвропейських просвітників ХVII - XVIII ст.
Ideas pedagogical skills of teachers in the views of Western Enlightenment XVII - XVIII centuries. |
|
Creator |
Лавріненко, Олександр Андрійович
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті розглядаються проблеми сутності та змісту професійної майстерності майбутнього вчителя в поглядах представників західноєвропейської педагогічноїдумки XVIІ-XVI11 ст. На основі ретроспективного аналізу науково-педагогічної та історичної літератури визначаються прогресивні підходи та основні вимоги до формування особистості вчителя-вихователя у процесі педагогічної взаємодії з учнями, аналізується вплив гуманістичних та реформаційних ідей на підготовку національних педагогічних кадрів вказаного періоду. The problems of t he essence and the content of t he professional mastery of a future teacher in the views of t h e representatives of West European pedagogical thought of t he 1 7 - 1 8 centuries are regarded in the article. On the basis of retrospective analysis of scientific pedagogical and historical literature are determined t h e progressive approaches and t h e main requirements to formation of an educator in t h e process of pedagogic interaction w i t h pupils. The impact of humanistic and retormational ideas on preparing national educational personnel is analysed. |
|
Publisher |
Ніжинський державний університет ім.М.Гоголя
|
|
Date |
2007
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/6355/1/Untitled0.pdf2.pdf
- Лавріненко, Олександр Андрійович (2007) Ideas pedagogical skills of teachers in the views of Western Enlightenment XVII - XVIII centuries. Наукові записки психолого-педагогічні науки (4). pp. 120-122. |
|