Навчання математики учнів ПТНЗ за модульним принципом
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/6222/
|
|
Title |
Навчання математики учнів ПТНЗ за модульним принципом
Teaching Mathematics to Vocational Schools’ Students on Module Principle |
|
Creator |
Сікорський, П.І.
|
|
Subject |
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
5 Мathematics. natural sciences |
|
Description |
У статті розглядаються психолого-педагогічні проблеми процесу засвоєння навчального матеріалу, принципи дискретності, неперервності та періодичного повторення при засвоєнні знань, особливості навчання математики у ПТНЗ, сутність непрямої системи оцінювання та модульної технології навчання
The article deals with psychological and pedagogical problems of the process of educational materials learning, principles of continuity, discontinuity and repetition in the process of knowledge mastering, peculiarities of mathematics teaching in vocational schools, and the essence of the indirect evaluation system and module technologies of studying |
|
Publisher |
Львівський науково-практичний центр Інституту ПТО НАПН України, НУ Львівська політехніка
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/6222/1/%D0%9D%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B8.pdf
- Сікорський, П.І. (2012) Teaching Mathematics to Vocational Schools’ Students on Module Principle Pedagogy and Psychology of Vocational Education, 4. pp. 51-59. ISSN 2218-5186 |
|