Теоретичні підходи та емпіричне дослідження духовної культури педагогічного персоналу
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/6164/
|
|
Title |
Теоретичні підходи та емпіричне дослідження духовної культури педагогічного персоналу
Theoretical approaches and empirical study of the spiritual culture of teaching staff |
|
Creator |
Помиткін, Едуард Олександрович
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise) 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Розглядаються теоретичні підходи до вивчення духовної культури педагога, аналізуються визначення та виокремлюється психологічний зміст поняття духовної культури особистості, наводиться сутність та принципові положення авторського духовно-особистісного підходу та результати емпіричного дослідження, здійсненого на його основі.
Theoretical approaches to the study of the spiritual culture of the teacher analyzed the definition and singled out the psychological meaning of the spiritual culture of the individual, given the nature and the fundamental provisions of copyright spiritual and personal approach and the results of empirical research conducted on this basis. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
Institute for Gifted Children NAPS of Ukraine |
|
Date |
2013-05-23
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/6164/1/2.pdf
- Помиткін, Едуард Олександрович (2013) Theoretical approaches and empirical study of the spiritual culture of teaching staff In: Spiritual culture of the teacher as a condition of intellectual giftedness seniors: roundtable Institute for Gifted Children NAPS of Ukraine, м. Київ, Україна, pp. 34-43. |
|