Record Details

Організація та реалізація процесу навчання в рамках модульних програм, що базуються на компетентності: зарубіжний досвід

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6032/
 
Title Організація та реалізація процесу навчання в рамках модульних програм, що базуються на компетентності: зарубіжний досвід
Organization and realization of learning process within modular codes based on competence: foreign experience
 
Creator Десятов, Т.М.
 
Subject 378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Розглянуто питання реалізації навчання в рамках модульних програм, що базуються на компетентності. Наголошено, що в результаті впровадження модульних програм створюються умови для самокерованого навчання з максимальною опорою на практичне набуття нового досвіду, що обумовлює необхідність організації ефективного навчального середовища і забезпечує інтеграцію теорії і практики. З'ясовано, що головною ідеєю компетентнісного підходу є компетентнісно-орієнтована освіта, спрямована на комплексне засвоєння різних знань та способів практичної діяльності.
The issues of education realization within the framework of modular codes which are based on competence have been considered. It has been marked that the introduction of modular codes results in provision of conditions for independent learning with maximal focus on practical acquisition of new experience that is stipulated by the necessity to organize an effective learning process providing integration of theory and practice. It has been defined that the main idea of competence approach is competence-oriented education aimed at complex mastering of different knowledge and methods of practical activity.
 
Publisher Хмельницький національний університет
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6032/1/%D0%94%D0%B5%D1%81%D1%8F%D1%82%D0%BE%D0%B2_%D0%A2.%D0%9C.pdf
- Десятов, Т.М. (2012) Organization and realization of learning process within modular codes based on competence: foreign experience Порівняльна професійна педагогіка (2). pp. 6-13.