Record Details

Особливості розвитку транснаціональної вищої освіти в Австралії наприкінці ХХ - початку ХХІ століть

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6029/
http://khnu.km.ua/angl/j/iss4/Avsh.pdf
 
Title Особливості розвитку транснаціональної вищої освіти в Австралії наприкінці ХХ - початку ХХІ століть
The peculiarities of transnational higher education development in Australia at the late 20th - early 21st centuries
 
Creator Авшенюк, Н.М.
 
Subject 001.9 Dissemination of ideas
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Проаналізовано прогресивний досвід вироблення національної політики експорту освітніх послуг та розвитку транснаціональної вищої освіти в країні- лідері міжнародної освіти - Австралії. Охарактеризовано два етапи розвитку транснаціональної вищої освіти: перший етап - 90-ті pp. XX ст., пов 'язаний з розширенням інтернаціоналізації та формуванням ринку транснаціоначьних освітніх послуг, та другий етап - початок XXI ст. й донині, сфокусований на забезпеченні якості транснаціональної освіти.
The progressive experience of forming national policy on educational services export and development of transnational higher education in the leading country of international education -Australia - has been analyzed. Two stages in the development of transnational higher education have been characterized, namely: the first stage - of the 1990s, associated with the expansion of internationalization and the emergence of transnational éducation services market, and the second stage - from the beginning of the 21s> century till now, focused on the quality of transnational éducation.
 
Publisher Хмельницький національний університет
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6029/1/%D0%90%D0%B2%D1%88%D0%B5%D0%BD%D1%8E%D0%BA_%D0%9D.%D0%9C..pdf
- Авшенюк, Н.М. (2012) The peculiarities of transnational higher education development in Australia at the late 20th - early 21st centuries Порівняльна професійна педагогіка, 2. pp. 126-134.