Методологічні підходи до розвитку комп'ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/5639/
http://www.csf.vashpartner.com/ |
|
Title |
Методологічні підходи до розвитку комп'ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти
Методологические подходы к исследованию компьютерно ориентированной учебной среде заведения последипломного педагогического образования Methodological approaches to study computer-oriented learning environment for postgraduate pedagogical education institute |
|
Creator |
Колос, К.Р.
|
|
Subject |
004 Computer science and technology. Computing. Data processing
37 Education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті обґрунтовано необхідність розвитку комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти. На теоретичному рівні здійснено аналіз таких напрямків наукових досліджень, як: діалектика, теорії розвитку особистості, філософія освіти, дидактика, навчання дорослих, середовище закладу післядипломної педагогічної освіти, електронне навчання, – що складає основу розвитку комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти. Виділено загальні та специфічні методологічні підходи до розвитку комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти.
В статье раскрыта необходимость развития компьютерно ориентированной учебной среды заведения последипломного педагогического образования (КОУС ЗППО). На теоретическом уровне осуществлен анализ таких направлений научных исследований как: диалектика, теории развития личности, философия образования, дидактика, обучение взрослых, среда заведения последипломного педагогического образования, электронное обучение, – что составляет основу развития компьютерно ориентированной учебной среды заведения последипломного педагогического образования. Выделены общие и специфические методологические подходы к исследованию КОУС ЗППО. The article substantiates the need for the development of computer oriented learning environment for post-graduate teacher education. At the theoretical level, the analysis of the following areas of research, such as: dialectic theory of personality development, philosophy of education, pedagogy, adult learning environment institution of postgraduate education, e-learning – that is the basis of computer oriented learning environment for post-graduate teacher education. Distinguished general and specific methodological approaches to the development of computer oriented learning environment for post-graduate teacher education. |
|
Publisher |
НАПН України, м. Київ, Україна
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/5639/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%9A%D0%9E%D0%9B%D0%9E%D0%A1_%D0%9A.%D0%A0..pdf
- Колос, К.Р. (2014) Methodological approaches to study computer-oriented learning environment for postgraduate pedagogical education institute Комп'ютер у школі та сім'ї, 2 (114). pp. 24-28. ISSN 2307-9851 |
|