Розвиток процесів оцінювання у педагогічній освіті Італійської республіки в останню декаду ХХ століття
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/5363/
37(450)(09) |
|
Title |
Розвиток процесів оцінювання у педагогічній освіті Італійської республіки в останню декаду ХХ століття
The development of assessment in teacher education of the Italian Republic in the last decade of the twentieth century |
|
Creator |
Постригач, Н.О.
|
|
Subject |
37 Education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
В статті аналізується досвід Італії у розвитку процесів оцінювання педагогічної освіти в останню декаду ХХ століття. Окреслюються перспективні напрямки покращення вітчизняної педагогічної освіти на сучасному етапі. Автором статті з’ясовано, що в кожній країні європейського регіону, в тому числі й Італії існують національні підходи до забезпечення та оцінки якості педагогічної освіти. Встановлено, що домінантою сучасної освітньої парадигми в італійському контексті стає орієнтація на підготовку вчителя, спрямовану, а творче самоствердження, саморозвиток та самореалізацію упродовж усього життя, формування основ професійної компетентності педагога. This paper analyzes the experience of Italy in the evaluation process of teacher education in the last decade of the twentieth century. Outlines promising directions of improvement of the national teacher education today. The author of the article found that in every country of the European region, including Italy have national approaches to quality assessment and teacher education. Established that the dominant paradigm of modern education in the Italian context, it is a focus on teacher training, directed, and creative self-assertion, self-development and self-fulfillment throughout life, laying the foundations of the professional competence of the teacher. |
|
Publisher |
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Uman State Pedagogical University named Paul Ticino |
|
Date |
2012-10-17
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/5363/1/%D0%A0%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BA_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%86%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B2.pdf
- Постригач, Н.О. (2012) The development of assessment in teacher education of the Italian Republic in the last decade of the twentieth century Psycho-pedagogical problems of rural schools, 1 (43). pp. 240-246. |
|