Record Details

Маркетинг в освітніх установах

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/5237/
 
Title Маркетинг в освітніх установах
Marketing in educational institutions
 
Creator Богачков, Ю.М.
Ухань, П.С.
 
Subject 37 Education
 
Description Наведено короткий огляд проблематики маркетингу освітніх установ та освітніх послуг. Показано, що в сучасних умовах швидких змін на ринках праці та освіти, а також зміні усталених парадигм освіти неможливо забезпечити ефективне функціонування освітніх установ без комплексних маркетингових заходів. Розглянуто прояви все більш зростаючої ролі інтернет інструментів в позиціонуванні та просуванні освітніх установ і необхідність переходу від "інтернет присутності" до "інтернет просуванню". В якості приватного прикладу інструментів інтернет маркетингу розглянуті інтерактивні, знову виводяться на ринок, сервіси "Самоаудітт комплексу маркетингу освітнього закладу" і серевіс "Find Your Study", що дозволяє освітнім установам істотно спростити доступ потенційних учнів до інформації про своїх освітніх пропозиціях.
A brief review of the problems of marketing of educational institutions and educational services. It is shown that in today's rapidly changing labor markets and education, as well as changing the established paradigms of education is impossible to ensure the effective functioning of educational institutions without integrated marketing activities. Manifestations of the ever-increasing role of online tools in positioning and promotion of educational institutions and the need to move from "online presence" to "online promotion." As a particular example of tools of internet marketing are considered interactive, re-displayed on the market services "Samoauditt marketing complex educational institution" and serevis "Find Your Study", allowing educational institutions greatly simplify access to potential students information about their educational offerings.
 
Publisher НИИ школьных технологий
 
Date 2014-07
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/5237/1/304_%D0%9C%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3_%D0%B2_%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B8_V2_j%D0%91%D0%BE%D0%B3%D0%B0%D1%87%D0%BA%D0%BE%D0%B2.pdf
- Богачков, Ю.М. and Ухань, П.С. (2014) Marketing in educational institutions Освітні технології, 2. pp. 66-79.