Медіаосвіта та медіаграмотність: до проблеми визначення термінів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/5218/
http://www.irf.ua/ |
|
Title |
Медіаосвіта та медіаграмотність: до проблеми визначення термінів
Media Education and Media Literacy: the problem of definition of terms |
|
Creator |
Іванова, Т.В.
|
|
Subject |
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
|
|
Description |
Треба відзначити, що більшість фахівців з медіаосвіти перебувають у полоні застарілих уявлень про силу впливу медіа. Але навіть враховуючи цю похибку висновки західних вчених про шляхи впровадження медіаосвіти та досягнення медіаграмотності як її результату, критичного погляду на мас-медіа мають велике значення для розвитку української медіаосвіти. It should be noted that most of the specialists in media education are in thrall to obsolete notions about the power of media influence. But even with This error findings of Western scholars about how the introduction of media education and media literacy achievement as a result, critical look at media are important for the development of Ukrainian media education. |
|
Publisher |
Міжнародний фонд "Відродження"
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/5218/1/Untitled0.pdf4.pdf
Іванова, Т.В. (2012) Media Education and Media Literacy: the problem of definition of terms Міжнародний фонд "Відродження", м.Київ, Україна. ISBN 978-966-2123-34-0 |
|