Соціально-професійна орієнтація учнів як напрям у підручникотворенні
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/5143/
|
|
Title |
Соціально-професійна орієнтація учнів як напрям у підручникотворенні
|
|
Creator |
Піддячий, Микола Іванович
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 37.02 General questions of didactics and method |
|
Description |
У статті висвітлені проблеми: побудови соціально-професійно орієнтованого навчально-виховного процесу в умовах системи загальної середньої освіти; сутності змісту, якості загальної і профільної освіти; створення базових освітньо-виховних умов відповідно до особистісних можливостей з метою спрямування учнів у певні соціальні групи і спільноти; гуманізації школи у напрямі розвитку духовних, психічних, фізичних, інтелектуальних, морально-етичних, креативних, професійних якостей і цінностей особистості; формування особистості, здатної приймати самостійні, усвідомлені, адекватні рішення.
In the articles lighted up of problem: constructions of the socially professionally oriented educational-educate process are in the conditions of the system of universal middle education; essences of maintenance, quality of universal and type education; creation of base educationally educate terms in accordance with personality possibilities with the purpose ofdirection of students in certain task forces and associations; humanizing of school is in the direction of development of spiritual, psychical, physical, intellectual, morally-ethical, professional qualities of creative and values of personality; to accept forming of personality capable the independent,adequate decisions realized . |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2011
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/5143/1/1_12.pdf
- Піддячий, Микола Іванович (2011) Соціально-професійна орієнтація учнів як напрям у підручникотворенні Проблеми сучасного підручника (11). pp. 80-89. |
|