Професійне становлення викладача графічного дизайну в вищому навчальному закладі
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/5006/
http://www.khnu.km.ua/ УДК 371.124:7.012:11 |
|
Title |
Професійне становлення викладача графічного дизайну в вищому навчальному закладі
The steps of professional formation of design teacher in higher school |
|
Creator |
Баніт, Ольга Василівна
|
|
Subject |
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study 7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture. |
|
Description |
У зв’язку з тим, що вища школа зараз потребує викладача нової формації, який володіє загальною, художньо-естетичною та професійною культурою, критичним і професійно-педагогічним мисленням, у молодих викладачів виникає необхідність швидкого і ефективного проходження адаптаційного періоду та подальшого професійного розвитку. У статті обґрунтовується послідовність організації процесу професійного становлення викладача дизайнерських дисциплін та його взаємозв’язок з науково-методичною роботою вищого навчального закладу.
The higher school requires the new teacher with general, art-aesthetic and professional culture, critical and consecutive professional-pedagogical thinking. The young teachers have a necessity of fast and effective passage of the adaptable period and the further professional development. The steps of professional formation of design disciplines teacher in an educational institution are proved in this article. |
|
Publisher |
Хмельницький національний університет
Khmelnitsky National University |
|
Date |
2011-10-09
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/5006/1/%D0%91%D0%B0%D0%BD%D1%96%D1%82_%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%84%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BB._2011.pdf
- Баніт, Ольга Василівна (2011) The steps of professional formation of design teacher in higher school Profesional development of personality: problems and perspectives, 1 (1). pp. 39-44. ISSN 978-617-513-121-3 |
|