Record Details

Професійне становлення викладача графічного дизайну в вищому навчальному закладі

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/5006/
http://www.khnu.km.ua/
УДК 371.124:7.012:11
 
Title Професійне становлення викладача графічного дизайну в вищому навчальному закладі
The steps of professional formation of design teacher in higher school
 
Creator Баніт, Ольга Василівна
 
Subject 374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture.
 
Description У зв’язку з тим, що вища школа зараз потребує викладача нової формації, який володіє загальною, художньо-естетичною та професійною культурою, критичним і професійно-педагогічним мисленням, у молодих викладачів виникає необхідність швидкого і ефективного проходження адаптаційного періоду та подальшого професійного розвитку. У статті обґрунтовується послідовність організації процесу професійного становлення викладача дизайнерських дисциплін та його взаємозв’язок з науково-методичною роботою вищого навчального закладу.
The higher school requires the new teacher with general, art-aesthetic and professional culture, critical and consecutive professional-pedagogical thinking. The young teachers have a necessity of fast and effective passage of the adaptable period and the further professional development. The steps of professional formation of design disciplines teacher in an educational institution are proved in this article.
 
Publisher Хмельницький національний університет
Khmelnitsky National University
 
Date 2011-10-09
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/5006/1/%D0%91%D0%B0%D0%BD%D1%96%D1%82_%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%84%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BB._2011.pdf
- Баніт, Ольга Василівна (2011) The steps of professional formation of design teacher in higher school Profesional development of personality: problems and perspectives, 1 (1). pp. 39-44. ISSN 978-617-513-121-3