Record Details

Лінгводидактичний потенціал особистісно орієнтованого підходу до вивчення української мови в ПТНЗ сфери обслуговування

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/4896/
 
Title Лінгводидактичний потенціал особистісно орієнтованого підходу до вивчення української мови в ПТНЗ сфери обслуговування
Lingual and Didactic Potential of Personally Oriented Approach to Studying Ukrainian in Vocational Schools of Service Sphere
Лингводидактический потенциал личностного ориентированного обучения украинскому язику в профессионально-технических учебных заведениях сферы обслужевания
 
Creator Бабій, І.В.
 
Subject 00 Prolegomena. Fundamentals of knowledge and culture. Propaedeutics
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
81 Linguistics and languages
 
Description В статье освещены теоретические аспекты личностно ориентированного подхода, а также возможности его использования в процессе изучения родного языка в профессионально-технических учебных заведения по подготовке специалистов для сфере обслуживания.
The article deals with theoretical aspects of personality-oriented approach and the possibility of its use in the study of the native language in vocational training institutions for training of specialists for the service sector.
У статті розкрито теоретичні аспекти особистісно орієнтованого підходу, а також можливості застосування його концептуальних положень у процесі вивчення рідної мови в професійно-навчальних закладах, які готують фахівців для сфери обслуговування.
 
Publisher Львівський науково-практичний центр Інституту професійно-технічної освіти НАПН України,Національний університет "Львівська політехніка"
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/4896/1/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%96_%D0%BE%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8.pdf
- Бабій, І.В. (2012) Lingual and Didactic Potential of Personally Oriented Approach to Studying Ukrainian in Vocational Schools of Service Sphere Pedagogy and Psychology of Vocational Education (4). pp. 19-26. ISSN 2218-5186