Лінгводидактичний потенціал особистісно орієнтованого підходу до вивчення української мови в ПТНЗ сфери обслуговування
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/4896/
|
|
Title |
Лінгводидактичний потенціал особистісно орієнтованого підходу до вивчення української мови в ПТНЗ сфери обслуговування
Lingual and Didactic Potential of Personally Oriented Approach to Studying Ukrainian in Vocational Schools of Service Sphere Лингводидактический потенциал личностного ориентированного обучения украинскому язику в профессионально-технических учебных заведениях сферы обслужевания |
|
Creator |
Бабій, І.В.
|
|
Subject |
00 Prolegomena. Fundamentals of knowledge and culture. Propaedeutics
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics 81 Linguistics and languages |
|
Description |
В статье освещены теоретические аспекты личностно ориентированного подхода, а также возможности его использования в процессе изучения родного языка в профессионально-технических учебных заведения по подготовке специалистов для сфере обслуживания.
The article deals with theoretical aspects of personality-oriented approach and the possibility of its use in the study of the native language in vocational training institutions for training of specialists for the service sector. У статті розкрито теоретичні аспекти особистісно орієнтованого підходу, а також можливості застосування його концептуальних положень у процесі вивчення рідної мови в професійно-навчальних закладах, які готують фахівців для сфери обслуговування. |
|
Publisher |
Львівський науково-практичний центр Інституту професійно-технічної освіти НАПН України,Національний університет "Львівська політехніка"
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/4896/1/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%96_%D0%BE%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8.pdf
- Бабій, І.В. (2012) Lingual and Didactic Potential of Personally Oriented Approach to Studying Ukrainian in Vocational Schools of Service Sphere Pedagogy and Psychology of Vocational Education (4). pp. 19-26. ISSN 2218-5186 |
|