Record Details

Завдання художньої освіти в контексті впровадження інформаційно-комунікаційних технологій

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/4783/
 
Title Завдання художньої освіти в контексті впровадження інформаційно-комунікаційних технологій
Задачи художественного образования в контексте внедрения информационно-коммуникационных технологий
Tasks of art education in the context of information and communication technologies’ implementation
 
Creator Литвин, А.В.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture.
 
Description Реалізація можливостей ІКТ, включення нових видів інформаційної діяльності учнів у навчальний процес створюють інноваційні моделі художньої освіти. До них відносять навчання на основі інформаційної діяльності, пов’язаної з накопиченням, обробленням, продукуванням інформації різного роду, і навчання шляхом інтерактивної взаємодії за допомогою інформаційних систем, програмних засобів і мережі Інтернет. ІКТ комплексно впливають на майбутніх фахівців, об’єднуючи в електронних освітніх ресурсах та спеціалізованому програмному забезпеченні не лише багатоаспектну текстову інформацію, а й мультимедійне супроводження, залучаючи учнів до активної взаємодії з інформаційним середовищем. Засоби ІКТ полегшують реалізацію творчих задумів, перетворення їх у завершені форми творчої фахової діяльності, які є основою професійної компетентності.
Реализация возможностей ИКТ, включение новых видов информационной деятельности учащихся в учебный процесс создают инновационные модели художественного образования. К ним относят обучения на основе информационной деятельности, связанной с накоплением, обработкой, производством информации различного рода, и обучения путем интерактивного взаимодействия с помощью информационных систем, программных средств и сети Интернет. ИКТ комплексно влияют на будущих специалистов, объединяя в электронных образовательных ресурсах и специализированном программном обеспечении не только многоаспектную текстовую информацию, но и мультимедийное сопровождение, привлекая учащихся к активному взаимодействию с информационной средой. Средства ИКТ облегчают реализацию творческих замыслов, превращения их в завершенные формы творческой профессиональной деятельности, которые являются основой профессиональной компетентности.
Implementation of ICT, including new types of information activities of students in the educational process of creating innovative models of art education. These include studies on the basis of information activities associated with the accumulation, processing, production of various kinds of information and learning through interactive communication through computer systems, software and the Internet. ICT comprehensively affect future professionals in integrating electronic educational resources, and specialized software not only multifaceted text information but also multimedia support, attracting students to actively interact with the information environment. ICT facilitate the implementation of creative ideas, turning them into finished form creative professional activity, which is the basis of professional competence.
 
Publisher ДВНЗ «Криворізький національний університет»
ГВУЗ «Криворожский национальный университет»
State Higher Educational Institution "Krivoy Rog National University"
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/4783/1/%D0%A1%D1%82_%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B8%D0%BD_%D0%A5%D1%83%D0%B4_%D0%BE%D1%81%D0%B2_%D0%86%D0%9A%D0%A2.pdf
- Литвин, А.В. (2013) Tasks of art education in the context of information and communication technologies’ implementation New computer technologies (ХІ). pp. 61-64.