Learner-Centered Approach in Teacher Education
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/4781/
|
|
Title |
Learner-Centered Approach in Teacher Education
Особистісно орієнтований підхід у педагогічній освіті Личностно-ориентированный подход в педагогическом образовании |
|
Creator |
Литвин, А.В.
Соловйов, В.Ф. |
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
The article deals with the features of learner-centered educational technology at the university focused on the effective management of learning and educational process. This technology is based on varied forms of pedagogical influence, diagnosis and self-diagnosis of levels of students’ professional training and it involves forming and updating pedagogical skills of the students’ as active subjects of educational process and the following continuous self-development.
Розкрито особливості особистісно орієнтованої технології навчання у педагогічному ВНЗ, спрямованої на ефективне управління навчально-пізнавальним і виховним процесом. Вона заснована на варіативних формах педагогічного впливу, діагностиці та самодіагностиці рівнів професійної підготовки студентів і передбачає формування педагогічної майстерності та актуалізацію активності студентів як суб’єктів освітнього процесу та подальшого безперервного саморозвитку. Раскрыты особенности личностно ориентированной технологии обучения в педагогическом вузе, направленной на эффективное управление учебно-познавательным и воспитательным процессом. Она основана на вариативных формах педагогического воздействия, диагностике и самодиагностике уровней профессиональной подготовки студентов и предусматривает формирование педагогического мастерства и актуализацию активности студентов как субъектов образовательного процесса и последующего непрерывного саморазвития. |
|
Publisher |
International Academy of Science and Higher Education
Міжнародна академія науки і вищої освіти Международная Академия Науки и Высшего образования |
|
Date |
2013-09
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/4781/1/%D0%A1%D1%82_%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B8%D0%BD_%D0%A1%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2_%D0%9E%D1%81%D0%BE%D0%B1_%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%94%D0%BD%D1%82_%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%85_%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB.pdf
- Литвин, А.В. and Соловйов, В.Ф. (2013) Learner-Centered Approach in Teacher Education Forming and Qualitative Development of Modern Educational Systems (LXIV). pp. 74-76. |
|