Record Details

Learner-Centered Approach in Teacher Education

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/4781/
 
Title Learner-Centered Approach in Teacher Education
Особистісно орієнтований підхід у педагогічній освіті
Личностно-ориентированный подход в педагогическом образовании
 
Creator Литвин, А.В.
Соловйов, В.Ф.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The article deals with the features of learner-centered educational technology at the university focused on the effective management of learning and educational process. This technology is based on varied forms of pedagogical influence, diagnosis and self-diagnosis of levels of students’ professional training and it involves forming and updating pedagogical skills of the students’ as active subjects of educational process and the following continuous self-development.
Розкрито особливості особистісно орієнтованої технології навчання у педагогічному ВНЗ, спрямованої на ефективне управління навчально-пізнавальним і виховним процесом. Вона заснована на варіативних формах педагогічного впливу, діагностиці та самодіагностиці рівнів професійної підготовки студентів і передбачає формування педагогічної майстерності та актуалізацію активності студентів як суб’єктів освітнього процесу та подальшого безперервного саморозвитку.
Раскрыты особенности личностно ориентированной технологии обучения в педагогическом вузе, направленной на эффективное управление учебно-познавательным и воспитательным процессом. Она основана на вариативных формах педагогического воздействия, диагностике и самодиагностике уровней профессиональной подготовки студентов и предусматривает формирование педагогического мастерства и актуализацию активности студентов как субъектов образовательного процесса и последующего непрерывного саморазвития.
 
Publisher International Academy of Science and Higher Education
Міжнародна академія науки і вищої освіти
Международная Академия Науки и Высшего образования
 
Date 2013-09
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/4781/1/%D0%A1%D1%82_%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B8%D0%BD_%D0%A1%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2_%D0%9E%D1%81%D0%BE%D0%B1_%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%94%D0%BD%D1%82_%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%85_%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB.pdf
- Литвин, А.В. and Соловйов, В.Ф. (2013) Learner-Centered Approach in Teacher Education Forming and Qualitative Development of Modern Educational Systems (LXIV). pp. 74-76.