Record Details

Концепція реалізації змісту дошкільної освіти дітей з порушеннями зору

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/4692/
 
Title Концепція реалізації змісту дошкільної освіти дітей з порушеннями зору
Concept of realization of the contents of preschool education for children with visual impairments
 
Creator Вавіна, Л.С.
Гудим, І.М.
 
Subject 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У концепції представлено результати теоретичного визначення концептуальних підходів до реалізації змісту дошкільної освіти дітей з порушеннями зору. У першому розділі висвітлено аналіз провідних чинників корекційно-компенсаторного впливу, а саме мислення і мовлення; вимоги щодо організації корекційно-компенсаторного процесу, зміст і методичні прийоми корекції. Другий розділ присвячено організаційно-методичним основам роботи тифлопедагога спеціального дошкільного закладу.
The concept presents the results of a theoretical definition of conceptual approaches to content of preschool education for children with visual impairments. The first chapter covers analysis of the leading factors of correction and compensatory effects such as thought and speech; requirements for corrective and compensatory process, content and teaching methods of correction. The second section is devoted to organizational and methodological basics of tiflopedagog ‘s (visual therapist’s) activities at special preschool.
 
Publisher Імекс-ЛТД
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/4692/1/4_%D0%93%D1%83%D0%B4%D0%B8%D0%BC.pdf
- Вавіна, Л.С. and Гудим, І.М. (2013) Concept of realization of the contents of preschool education for children with visual impairments Дитина із сенсорними порушеннями: розвиток, навчання, виховання, 1 (4). pp. 60-92.