Record Details

«Прогресивні» та «консервативні» типи організаційної культури: порівняльний аналіз організаційної культури загальноосвітніх навчальних закладів традиційного та інноваційного типів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/4511/
 
Title «Прогресивні» та «консервативні» типи організаційної культури: порівняльний аналіз організаційної культури загальноосвітніх навчальних закладів традиційного та інноваційного типів
Progressive and conservative types of organizational culture: a comparative analysis of organizational culture of secondary educational institutions of traditional and innovative types
 
Creator Карамушка, Л.М.
Шевченко, А.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті здійснено порівняльний аналіз організаційної культури загальноосвітніх навчальних закладів традиційного та інноваційного типів. Показано вплив типу загальноосвітніх навчальних закладів на вияви «консервативних» та «прогресивних» типів організаційної культури.
The article presents the results of a comparative analysis of organizational cultures of secondary schools of traditional and innovative types. The types of a secondary school are shown to correlate with the conservative and progressive types of organizational culture.
 
Publisher ЛАДО, Київ-Алчевськ, Україна
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/4511/1/%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%8740.pdf
- Карамушка, Л.М. and Шевченко, А.М. (2014) Progressive and conservative types of organizational culture: a comparative analysis of organizational culture of secondary educational institutions of traditional and innovative types Актуальні проблеми психології : зб. наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. – Т. І : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, 1 (40). pp. 15-20. ISSN 2072-4772