Доброчинність як засіб формування соціально значущих якостей особистості: теоретико-методологічний аспект
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/4476/
|
|
Title |
Доброчинність як засіб формування соціально значущих якостей особистості: теоретико-методологічний аспект
Благотворительность как средство формирования социально значимых качеств личности: теоретико-методологический аспект |
|
Creator |
Алєксєєнко, Т.Ф.
|
|
Subject |
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
314/316 Society 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc. |
|
Description |
Зроблено спробу: теоретично узагальнити науковий доробок у галузі гуманітарного знання про розуміння соціально значущих якостей особистості і основних механізмів їх формування, а також про можливості формування альтруїзму, милосердя, особистісної гідності, ініціативності й відповідальності в доброчинній та груповій діяльності; виробити основні методологічні положення для обґрунтування соціально-педагогічного дослідження заявленої проблеми, актуалізованої загальним соціокультурним становищем в Україні, зокрема поширенням у суспільстві індивідуалізму, егоїстичних настроїв і девіацій, беззмістовного проведення дітьми й молоддю дозвілля, численними фактами ризикованої поведінки у складі малих груп, а отже, і потребою залучення дітей та молоді до соціально-ціннісної діяльності. Методологічний аспект соціально-педагогічного підходу в дослідженні соціально значущих якостей особистості розкрито в системі соціальних групових відносин (з ровесниками, іншими значущими), побудованих на пріоритеті соціального як суспільно значущого явища, що вже саме по собі є соціальною цінністю. Доброчинну діяльність розглянуто з двох позицій: як вид умотивованої соціально схвальної діяльності і як засіб формування соціально значущих якостей особистості. Запропоновано методологічні положення, покладені в основу концептуального підходу соціально-педагогічного дослідження проблеми формування соціально значущих якостей підростаючої особистості.
Сделана попытка: теоретически обобщить научные наработки в области гуманитарного знания о понимании социально значимых качеств личности и основных механизмов их формирования, а также о возможности формирования альтруизма, милосердия, личностного достоинства, инициативности и ответственности в благотворительной и групповой деятельности; выработать основные методологические положения для обоснования социально-педагогического исследования заявленной проблемы, актуализированной общим социокультурным положением в Украине, в частности распространением в обществе индивидуализма, эгоистических настроений и девиаций, бессмысленного проведения детьми и молодежью досуга, многочисленными фактами рискованного поведения в составе малых групп, а следовательно, и потребностью привлечения детей и молодежи к социально-ценностной деятельности . Методологический аспект социально-педагогического подхода в исследовании социально значимых качеств личности раскрыто в системе социальных групповых отношений (с ровесниками, другими значимыми), построенных на приоритете социального как общественно значимого явления, что уже само по себе является ценностью. Благотворительную деятельность рассмотрено с двух позиций: как вид мотивированной социально одобрительной деятельности и как средство формирования социально значимых качеств личности. Предложены методологические положения, положенные в основу концептуального подхода социально-педагогического исследования проблемы формирования социально значимых качеств подрастающей личности. |
|
Publisher |
«Педагогічна преса»
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/4476/1/%D0%90%D0%BB%D1%94%D0%BA%D1%81%D1%94%D1%94%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%A2.%D0%A4._%D0%94%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%BE%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C_%D1%8F%D0%BA_%D0%B7%D0%B0%D1%81%D1%96%D0%B1_%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D1%81%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE_%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%87%D1%83%D1%89%D0%B8%D1%85_%D1%8F%D0%BA%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%B9_%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96.pdf
- Алєксєєнко, Т.Ф. (2014) Доброчинність як засіб формування соціально значущих якостей особистості: теоретико-методологічний аспект Педагогіка і психологія, 1 (82). pp. 32-37. ISSN 2304-06294 |
|